Er zijn 15 gasten online
Beroerte en groente PDF Afdrukken E-mail
Voeding - Overigen

Het eten van veel rauwe groente en vers fruit zou het risico op een beroerte flink verlagen. Dat stelt Linda Oude Griep van de Wageningen Universiteit in haar promotieonderzoek. Zij vindt de relatie niet voor gekookte groente en bewerkt fruit.

Het Voedingscentrum kent alle details van het onderzoek nog niet. Wel zegt het voedingscentrum dat het eten van twee ons groente en twee stuks vers fruit per dag de kans op hart- en vaatziekten, waaronder een beroerte kan voorkomen. Per jaar kunnen 5000 sterfgevallen door hart- en vaatziekten en ongeveer 2300 sterfgevallen door kanker worden voorkomen.

 

Lees meer...
 
Spaarlampen, dragen die echt bij aan een beter milieu? PDF Afdrukken E-mail
Artikelen - Algemeen

We moeten allemaal aan de spaarlampen, want deze verbruiken minder stroom en gaan veel langer mee. Met deze uitspraken moeten we allemaal om en onze gloeilampen de deur uit doen. Goed initiatief zou je denken, maar is een spaarlamp echt beter voor ons milieu?

 

Weg met al die ouderwetse gloeilampen. Er zijn mensen die de gloeilamp zelfs willen verbieden. Onze overheid doet er alles aan om ervoor te zorgen dat we allemaal spaarlampen gaan gebruiken.

Lees meer...